سئو تصاویر رایگان

سئو تصاویر چیست ؟ آموزش سئو عکس به زبان ساده فرادرس مجله‌

ما در این دوره می‌خواهیم به این دنیای پرهیجان وارد بشیم و یاد بگیریم که چطور می‌توانیم خودمان در این فضا فعالیت کنیم و وب‌سایت‌های جذاب و کاربردی بسازیم. در دوره آموزش html css ، به زبانی ساده، مفاهیم کلیدی و پایه‌ای اینترنت و وب رو بررسی می‌کنیم و در نهایت یاد می‌گیریم چطور وب‌سایت‌های حرفه‌ای طراحی کنیم. تصاویر گوگل به طور خودکار عنوان و بخشی را برای توضیح بهتر هر نتیجه و نحوه ارتباط آن با درخواست کاربر ایجاد می‌کند. در واقع گوگل این اطلاعات را از چندین منبع مختلف دریافت می‌کند، از جمله اطلاعات توصیفی در عنوان و متای صفحه هرچقدر به تگ alt تصاویر شما نزدیک باشد رتبه بهتری نیز خواهید گرفت. ولی اگر تصاویر وبسایت دیگری را کپی کنید و سایت مورد نظر شما را به گوگل گزارش کند ممکن محتوای شما به طور کلی از نتایج جستجو حذف شود.

استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای افزایش ترافیک وب‌سایت و بهبود سئوی آن است. برای این‌که از بروز این مشکل خودداری کنید، بهتر است ابعاد تصاویر را با استفاده از ابزارهایی مثل فتوشاپ، Canva «+» یا Paint.NET به‌صورت دستی به محدوده تعریف‌شده وب‌سایت برای ابعاد تصویر کاهش دهید. برای مثال فرض کنید تصویری که در وب‌سایت بارگذاری می‌کنید در ابعاد ۴۰۳۲ در ۳۰۲۴ پیکسل است و حداکثر ابعاد تصویر قابل پشتیبانی توسط وب‌سایت شما ۶۰۰ در ۴۰۰ پیکسل است. واضح است که ابعاد تصویر بسیار بزرگ‌تر از حد نیاز است و به‌همین دلیل بارگذاری چنین تصویری در صفحه بسیار کند صورت می‌گیرد. در حقیقت همان‌طور که عنوان اصلی مطلب نقش توصیف موضوع آن را برعهده دارد، متن جایگزین نیز محتوای تصویر را توصیف می‌کند.

این بدان معناست که شما لینک های ارزشمند و ترافیک بالایی کسب نخواهید کرد. شما فقط باید نگران تغییر اندازه تصویر خود در بزرگترین ابعادی که نمایش داده می شود، باشید که همان تصویر اصلی یا ارجینال می باشد. بقیه کارهای مربوط به ریسپانسیو بودن عکس به صورت اتوماتیک برای شما انجام می شود. در حالی که برای JPEG ،PNG و GIF یک مرورگر باید فایل تصویر را از یک سرور خارجی درخواست کند، برود و آن را بیاورد و سپس در صفحه ارائه دهد. تصاویر ۲۱ درصد از کل حجم جستجو را نه تنها در گوگل بلکه در کل شبکه جهانی وب شامل می شوند. پس اگر مهارت شناسایی اصطلاحات پرجستجوی تصاویر را داشته باشید، نه تنها از ترافیک موتور جستجو، بیشتر بهره مند می شوید بلکه جلوتر از رقبای خود که این مرحله مهم را نادیده می گیرند، حرکت خواهید کرد.

بهینه‌سازی برای تمامی دستگاه‌هاهوش مصنوعی می‌تواند بنرها را برای نمایش در تمامی دستگاه‌ها بهینه‌سازی کند. این یعنی بنر شما در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دسکتاپ‌ها به بهترین نحو نمایش داده خواهد شد.نتیجه‌گیریهوش مصنوعی تغییرات بزرگی در دنیای طراحی بنرهای فروشگاهی ایجاد کرده است. با استفاده از این فناوری، کسب‌وکارها می‌توانند بنرهایی جذاب، شخصی‌سازی‌شده، و بهینه‌شده برای سئو بسازند که تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین دارند. از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی همچون Canva و Crello برای طراحی سریع و مؤثر بنرها بهره ببرید و از امکانات این ابزارها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی می‌تواند به شما در هر مرحله از طراحی کمک کند و فرایند طراحی بنر فروشگاهی را سریع‌تر، آسان‌تر و دقیق‌تر کند.

با مطالعه این مقاله، به دانش و مهارت‌های لازم برای بهبود سئوی تصاویر سایت‌تان دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید وب‌سایتتان را به یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری تبدیل کنید. سئو به خصوص در قسمت محتوا بخش‌های زیادی دارد و ممکن است مدیران سایت‌ها از برخی قسمت‌های جزئی‌تر غافل بمانند. همین بخش‌ها می‌توانند برای شما نقاط قوت تلقی شوند و شما را از رقیبانتان متمایز سازند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها سئو تصاویر است.سئو تصاویر علاوه بر اینکه بسیار ساده است، از اهمیت بالایی نیز از نظر رقابتی برخوردار است. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم.

عکس‌ها هم محتوا را جذاب می‌کنند و هم به انتقال بهتر پیام به کاربران کمک می‌کند. یکی از مواردی که کمتر بهش توجه میشه استفاده از تصاویر progressive هست. برخلاف تصاویر معمولی که از بالا به پایین و به طور کامل لود میشن، تصاویر Progressive اول به طور محو و کامل لود میشن و به تدریج کیفیتشون افزایش پیدا میکنه. استفاده از تصاویر کپی از سایت‌های دیگر در بسیاری از سایت‌های ایرانی رواج دارد که صد در صد از نظر سئو کار اشتباهی است. ترجیح اول این است که خودتان تصاویر وب‌سایتتان را با دوربین بگیرید یا با فتوشاپ تهیه کنید.

بدین ترتیب اگر در خصوص استفاده از این روند آماده می باشید پیشنهاد ما می شود در صورتی که قبلا از پلتفرم وردپرس استفاده کرده اید، راه حل های به خصوصی در این بخش نیز وجود خواهد داشت. مهم ترین راه حل های موجود در این خصوص مربوط به استفاده از ابزاری مانند notably، WP smush، shortoixel و imagify می باشد. در فوریه 2018، گوگل در طول مدتی بخش مشاهده تصویر را از جستجوگرر گوگل حذف کرد. این موضوع نتیجه یک شرکت معروف به نام Getty Images بود که به علت یک اتهام ضد تراست که علیه گوگل در اتحادیه اروپا ارائه شده بود. این اتهام به این بهانه مطرح شده بود که گوگل به عمد تصاویر آنها را بدون اعطاء اعتبار به صاحبان اصلی خود برای موتور جستجوی خود به نمایش می گذارد.

با توجه به اهمیت این موضوع؛ یکی از نکاتی که همیشه در آموزش سئو به آن می‌پردازم سئو تصاویر است. مزیت خاص استفاده از Cloudflare بر روی هر شبکه تحویل محتوای این است که نحوه عملکرد آن با CDN های دیگر متفاوت است. بنابراین، توصیه جان مولر از گوگل در کار با وبسایت بدین صورت باقی مانده است که استفاده از یکی از دامنه ها یا زیر دامنه های همیشه بهترین خواهد بود. طبق الگوریتم گوگل نام ابزارهای گوگل بر روی فایل‌ های عکس ثابت خواهد ماند. بدین ترتیب نام فایل‌ های عکس می‌ توانند جزئیاتی را در مورد موضوع عکس مورد نظر به گوگل بدهند. به این مورد خاص توجه داشته باشید که اگر عنوانی مانند my-new-black-kitten.jpg به عنوان نام عکس خود داشته باشید خیلی بهتر از نام IMG00023.jpg بر روی فایل عکس خواهد بود.

وقتی برای اولین بار به یک صفحه می روید، مرورگر شما تمام تصاویر را بارگیری می کند تا بتوانید آنها را مشاهده کنید. سپس نسخه ای از آن تصاویر را در حافظه نهان خود ذخیره می کند، به طوری که هنگام مرور مجدد صفحه، مرورگر به جای درخواست مجدد از سرور، تصاویر را به صورت محلی بارگیری می کند. بارگیری تصاویر از کش یا حافظه پنهان، سریعتر از بارگیری آنها از سرور است. سرعت بارگیری باعث بهبود تجربه کاربر شده و در سئو سایت هم تأثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل در هر پست، سیگنال به اشتراک گذاری محتوای خودتان را برای خوانندگان، آسان‌تر سازید.

در این مطلب از مجله فرادرس یاد می‌گیرید سئو تصاویر چیست و چه نقشی در بهبود سئوی وب‌سایت دارد. در ادامه نیز با اصول بهینه سازی تصاویر برای سئو به‌طور کامل و با ذکر مثال‌های کاربردی آشنا می‌شوید. تگ Alt یا متن جایگزین به متنی گفته می‌شود که هنگام عدم بارگذاری تصاویر در وب‌سایت نمایش داده می‌شود. از سوی دیگر، گوگل تگ Alt را به عنوان یکی از عوامل مهم در سئو تصاویر در نظر می‌گیرد. بنابراین، هنگام نوشتن توضیحات جایگزین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بسیار حائز اهمیت است تا شانس شما برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل افزایش یابد. از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد.

همان‌طور که هر ساختمانی کاربردی خاص دارد، هر وب‌سایت نیز به یک نوع خاص از خدمت یا محتوا اختصاص دارد. در دوره آموزش html css، ما یاد می‌گیریم که چطور این ساختمان‌ها یعنی وب‌سایت‌ها رو طراحی و اجرا کنیم. وب (World Wide Web) بخشی از اینترنت است که به شما اجازه می‌دهد از طریق مرورگرها به اطلاعات و خدمات آنلاین دسترسی پیدا کنید. برخلاف اینترنت که شبکه‌ای جهانی است، وب یک سرویس بر بستر اینترنت محسوب می‌شود. این سرویس به وسیله وب‌سایت‌ها و صفحات وبی که ما روزانه از آنها استفاده می‌کنیم، عمل می‌کند. وقتی یک آدرس وب‌سایت رو با “www” شروع می‌کنیم، در واقع وارد شبکه جهانی وب شده‌ایم.

در چک لیست سئو محتوا، تاکید زیادی به انتخاب تصاویر مناسب برای متن می‌شود. تصور کنید به دنبال چیزی مانند یک محصول هستید و در جستجوی آن سایت‌های مختلفی را بررسی کرده‌اید اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید. در این شرایط بهترین و سریع‌ترین راه مراجعه به بخش تصاویر موتور جستجو و پیدا کردن محصولی مشابه چیزی است که به دنبال آن بودید. تگ Alt، به متنی جایگزین گفته می‌شود که در هنگام خطا در اجرای تصاویر به نمایش در می‌آید. اگر تصویر به هر دلیلی بارگذاری نشد، کاربران این متن را می‌خوانند و می‌بینند که تصویر چیست.

یکی از نکات کلیدی در بهینه‌سازی سئو تصاویر، انتخاب نام مناسب برای فایل‌های عکس است. اگرچه افزودن تصاویری با نام پیش‌فرض دوربین کار ساده‌ای است، اما باید توجه داشت که هیچ کاربری با اعداد و حروف بی‌معنا در جستجوی گوگل تصویری را جستجو نمی‌کند. بنابراین، انتخاب نامی مرتبط با موضوع تصویر و شامل کلمه کلیدی بسیار مهم است. قبل از آن یاد می‌گیرید اهمیت و مزایای سئو تصاویر برای موتور جستجو و کاربران چیست و چرا وب‌سایت‌های دارای تصاویر بهینه در اولویت بالاتری به کاربران نمایش داده می‌شوند. در مقالات پیشین وبسیما به دو موضوع مهم یعنی استانداردهای نگارش متن جایگزین تصاویر و درک گوگل از محتوای تصویر پرداخته‌ایم که مطالعه آنها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. به کلی، یادگیری HTML و CSS برای همه‌ی افرادی که در زمینه‌ی طراحی و توسعه وب سایت فعالیت می‌کنند، بسیار مهم است و بدون آنها نمی‌توان به یک وب سایت جذاب و کاربرپسند دست یافت. هوش مصنوعی به مجموعه‌ ای از فناوری‌ ها اطلاق می‌ شود که به ماشین‌ ها این امکان را می‌ دهد که به‌ طور خودکار از داده‌ ها یاد بگیرند، تصمیم بگیرند و حتی در برخی مواقع، با انسان‌ ها تعامل کنند. اگر از وردپرس استفاده می کنید افزونه‌هایی ماند رنک مث و یوست سئو، نقشه سایت را در پلاگین خود ارائه می‌دهد. یا اگر از سیستم های اختصاصی یا دیگر CMS ها استفاده می‌کنید به برنامه نویس خود این مورد را اطلاع دهید که تصایر وبستتان را به نقشه سایت اضافه کند.

ثبت عکس های جدید با کمک دوربین یا گوشی همراه و همچنین خلق عکس های گرافیکی با کمک نرم‌افزارها، راه‌های دیگری برای ایجاد تصاویر اورجینال هستند. برخی معتقدند الان که گوگل با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین محتوای عکس ها را متوجه می‌شود، متن های جایگزین، دیگر آن‌قدر هم اهمیت ندارند. اجازه بدهید به شما نشان دهیم که گوگل چقدر در تشخیص محتوای عکس‌ها تواناتر شده است. با ابزار KWFinder می‌توانید به‌سادگی یک کلمه کلیدی وارد کرده و مکان دقیق و زبان موردنظر خود را مشخص کنید. هرچند ایران در لیست کشورها قرار ندارد، خوشبختانه زبان فارسی پشتیبانی می‌شود. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics می‌توانید داده‌های پنهان‌شده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید.

مثلا در سایت ما، تصاویر وبلاگ همگی باید عرض 800 پیکسل داشته باشند، تصاویر محصولات باید سایز 700 پیکسل داشته و… . فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. چنانچه سوالی درباره سئوی تصاویر داشتید می توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید، مشتاقانه منتظر پاسخگویی به شما عزیزان هستیم. طبق تحقیق انجام شده توسط سایت SEMrush میانگین تصویری که در فیچر اسنیپت نمایش داده می شود با عرض ۲۰۰ پیکسل و طول ۱۶۰ پیکسل خواهد بود و ما ۱۲۰۰ در ۹۶۰ پیکسل را نیز پیشنهاد می کنیم. آیا توجه کرده اید که چگونه برخی از لینک ها در رسانه های اجتماعی، فقط متن را نشان می دهند؟ در حالی که برخی دیگر، تصویر، عنوان و شرحی از آن را در اندازه کامل نمایش می دهند.

در غیر این صورت می‌توانید تصاویر باکیفیت موجود در وب را دانلود کرده و با برنامه‌های ویرایش عکس تغییراتی را بر روی آن‌ها به وجود بیاورید و سپس از آن‌ها استفاده کنید تا گوگل آن‌ها را کپی تشخیص ندهد. سلام دوست عزیزتغییر عکس حتی با حفظ آدرس موجب میشه که گوگل در مورد اون مجدد تصمیم گیری کنه. نتیجه؟ رویکرد جدید گوگل در تصاویر (یعنی کلیک بر روی سایت برای مشاهده کامل عکس) برای سایت‌هایی که قصد دارند از طریق تصاویر ورودی دریافت کنند، یک موقعیت طلایی به حساب می‌آید. این قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانیم با رعایت یک سری قوانین در متن جایگزین تصویر یا image alt، می‌توانیم شانس دیده شدن سایت خود را از طریق جستجوی عکس گوگل زیاد کنیم. بر پایه‌ی متن بودن این فرمت (text-based) باعث شده تا گوگل به راحتی بتواند به کمک خزنده‌های خود این تصاویر را کراول، ایندکس و درک کند و از این جهت نیز نقش خود را به خوبی در سئو سایت ایفا می‌‎کنند.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید با استفاده از افزونه Resize image After upload تصاویر را بعد از بارگذاری به صورت خودکار تغییر سایز می‌دهند. سرور مبدأ که به طور کلی میزبان همه اطلاعات و محتوا وبسایت شما می باشد. همچنین این سرور ارائه دهنده خدمات کامل صفحات وب به بازدیدکنندگان را ممکن خواهد ساخت. از اینرو اغلب اطلاعات به دست آمده در این خصوص به تک تک بازدیدکنندگان وبسایت شما در جستجوی این موضوع نزدیک خواهد بود. شبکه CDN که به عنوان شبکه توزیع شده جهانی از سرورها اشاره دارد که این شبکه ها با هم کار می‌کنند تا محتوایی را به بازدیدکنندگان وبسایت شما ارائه‌ دهند. با ایجاد نقشه سایت می توانید کار جستجو موتورهای گوگل را در خصوص crawling وبسایت خود آسان سازید.

با ارائه تصاویر متعدد از محصولات خود، می‌توانید سرنخ‌های بیشتری به کاربر ارائه دهید که این موضوع می‌تواند باعث افزایش رتبه برای شما شود. مانند تمام جنبه‌های سئو، چشم انداز سئوی تصویر به‌طور مداوم در حال تغییر است و شما باید از بهترین و جدیدترین شیوه‌های موجود استفاده کنید. برای این کار باید به‌طور دقیق به بروز‌رسانی‌های الگوریتم گوگل و تغییرات در نحوه فهرست‌بندی تصاویر گوگل، توجه کنید. نقشه‌ سایت XML به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا صفحات شما را برای ایندکس کردن پیدا کنند و ساختار سایت شما را درک کنند. این بدان معناست که مرورگرها می‌توانند تصاویر را در اندازه مناسب برای دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود به نمایش درآیند. هنگام خزیدن و ایندکس صفحات، گوگل آن‌ها را از منظر یک مرورگر موبایل می‌خزد.

در واقع مطلب موجود در سایت در کامپیوتر و موبایل به یک صورت قابل مشاهده باشد. فرمت تصاویر را نیز می‌توان با ابزارها و نرم‌افزارهایی که در این زمینه وجود دارند، تغییر داد. دومین مورد در چک لیست سئو تصاویر، استفاده از فرمت‌های مناسب برای تصویر است. این فرمت‌ها با روش‌های خاص فشرده‌سازی شده و خروجی آن‌ها در سایت نیز متفاوت است. همچنین حجم هرکدام از فرمت‌ها متفاوت بوده و در سرعت بارگیری سایت تاثیرگذار است. این روش‌ها نه تنها سایت را از دیگران متمایز می‌کنند، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند و به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کنند.

نوشتن متن مناسب برای آلت تصاویر به شما کمک می‌کند رتبه سایت خود را در نتایج جستجو به‌خصوص جستجوی تصاویر ارتقا دهید. با استفاده از ویژگی alt این امکان برای شما وجود دارد که آن تصویر را به روبات‌ها شناساند. گوگل می‌گوید از متن آلت تصویر برای تشخیص هم‌خوانی تصویر با عبارت جستجوی کاربران هم استفاده می‌کند. تصاویر بخشی حیاتی از صفحات وب هستند که محتوا را جذاب‌تر کرده و باعث تعامل بیشتر مخاطبان با آن می‌شوند. تصاویر می‌توانند به شما این اطمینان را بدهند که محتوایتان در معرض دید کاربران بیشتری قرار می‌گیرد. از یک‌سو تصاویر اطلاعات کاربردی مهمی در مورد موضوع محتوا در اختیار موتورهای جستجو قرار می‌دهند.

زمانی که کاربری تصویری را در گوگل جستجو می‌کند، عنوان تصویر می‌تواند به عنوان بخشی از نتایج جستجو نمایش داده شود و به کاربران کمک کند تا تصویر مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنند. این روزها گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها بیشتر از هر چیز به تجربه کاربری سایت توجه می‌کند، در واقع همه فعالیت‌های سئو باید در خدمت بهبود تجربه کاربری سایت قرار گیرند. چراکه بهبود تجربه کاربری سایت تاثیر مستقیمی روی ارتقا رتبه آن در نتایج جستجو دارد. با انجام سئو تصاویر تجربه کاربری سایت و در نتیجه رتبه آن در گوگل ارتقا پیدا می‌کند. اطلاعاتی که توسط استراکچر دیتا ارائه می‌شوند، محتوای صفحات را برای درک بهتر موتورهای جستجو نشانه‌گذاری می‌کنند تا نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهند. شما می‌توانید با استفاده از استراکچر دیتای مخصوص تصاویر، جزئیات بیشتری از تصاویر را به گوگل نشان دهید، مانند اینکه سازنده آن چه کسی است و مردم چگونه می‌توانند از یک تصویر استفاده کنند.

به عنوان مثال فرض کنید یک سایت فروش آنلاین دارید و یکی از محصولاتی که می‌فروشید ژاکت کشمیر قهوه‌ای است و یک تصویر از آن در صفحه‌‌ی مربوطه سایت خود دارید. به جای نام‌گذاری تصویر با «ژاکت» باید یک نام توصیفی‌تر مانند «ژاکت کشمیر قهوه‌ای» برای آن استفاده کنید. این کار می‌تواند شانس نمایش تصویر صفحه‌ی شما را برای جستجوهای مرتبط کاربر افزایش دهد. با این حال، فشرده‌سازی تصاویر می‌تواند منجر به افت کیفیت شود و همه‌ی این‌ اتفاقات بستگی به فرمت تصویری که انتخاب می‌کنید دارد. همانطور که قبلاً هم اشاره کردم، JPEG فشرده‌سازی را با اتلاف و PNG فشرده‌سازی را بدون اتلاف انجام می‌دهد. مهم است بدانید اندازه‌ی تصویر و اندازه‌ی فایل دو چیز متفاوت هستند.

از آنجایی که افت کیفیت تصاویر بسیار ناخوشایند است، برخی از وب‌سایت ها و برنامه‌های کاهش حجم تصویر، این قابلیت را فراهم می‌کنند تا تغییرات را به‌صورت مقایسه‌ای مشاهده کنید. در وب‌سایت imagecompressor  هم بعد از اینکه تصویر را آپلود کردید، چند لحظه بعد شاهد تصویر بهینه‌شده در کنار تصویر اصلی خواهید بود تا از عدم کاهش کیفیت مطمئن شوید. استانداردها و تکنیک‌های بهینه‌سازی تصاویر و بهبود سرعت سایت به صورت کامل و کاربردی در کارگاه آموزش سئو تکنیکال ارائه می‌شود. مدیریت سایت هزینه‌های زیادی دارد، یکی از آنها به خرید فضای هاست و پهنای باند مصرفی مرتبط است. هرچقدر آمار بازدید و حجم صفحات سایت بیشتر باشد هزینه‌‌های مربوط به میزبانی نیز افزایش خواهد یافت. بهینه‌سازی تصاویر نقش موثری در کاهش پهنای باند مصرفی از هاست و کاربر خواهد داشت.

بر اساس آمارها، نزدیک به ۷۳ درصد از تصاویر وب در فرمت JPEG بارگذاری می‌شوند. همین دو ویژگی فرمت JPEG را به یکی فرمت‌های سازگار با سئو تبدیل می‌کند. مزیت مهم دیگر این تصاویر در آن است که طیف متنوعی از رنگ‌ها را نیز پشتیبانی می‌کنند. در کنار این مزیت‌ها، تصاویر JPEG یک ایراد مهم دارند و آن این است که در زمان کاهش حجم، افت کیفیت پیدا می‌کنند بنابراین احتمالا بخشی از جزییات تصویر در فرمت JPEG از بین می‌رود. تصاویر به راحتی می توانند باعث افزایش ماندگاری کاربران در سایت و صفحات شوند. چرا که کاربران از متن طولانی خسته می شوند و قرار دادن تصاویر میان متن های طولانی، باعث رفع خستگی چشم می شود.

این فعالیت‌ها موجب افزایش سرعت لود صفحه و بهبود فاکتورهای مرتبط با تجربه کاربری یا همان Core Web Vitals شود. دوره رایگان آموزش سئو تصاویر به شما کمک می‌کند تا اصول و تکنیک‌های حرفه‌ای بهینه‌سازی تصاویر را یاد بگیرید. چون اگر یک کاربر تصویری از سایت شما را در مرورگرش دانلود کند، نام فایل به او می‌گوید که این تصویر در مورد چیست. این امر (به ویژه برای افرادی که از صفحه خوان استفاده می‌کنند) بسیار مهم است، زیرا آنها نمی‌توانند تصاویر را ببینند و به نام فایل‌ها برای درک محتوای صفحه متکی هستند. حتماً در محتواهایی که برای لینک‌سازی خارجی استفاده می‌کنید از تصاویر خود استفاده کنید یا منبع آن‌ها را در صفحه قرار دهید.

تصاویر اورجینال را می‌توانید با ویرایش عکس، اسکرین شات گرفتن از ویدیوهای مرتبط به جای دانلود تصاویر از گوگل و هنر گرافیک خلق کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به جزئیات اهمیت می‌دهید و می‌خواهید تمام مراحل بهینه‌سازی سئوی تصاویر را به درستی انجام دهید، فعال‌سازی نقشه سایت تصاویر یک قدم اساسی است. نقشه سایت تصاویر به گوگل کمک می‌کند تا تصاویر سایت شما را به‌طور مؤثرتر ایندکس کند و در نتایج جستجو نمایش دهد. وقتی کاربر یک سایت را باز می‌کند، زمان بارگذاری تصاویر می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تجربه کاربری و سئو داشته باشد. در این راستا، تکنیک لود تنبل (Lazy Load) یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب است. علاوه بر WEBP، AVIF به عنوان یک فرمت نوآورانه دیگر توسط گوگل پشتیبانی می‌شود.

همانطور که در مثال بالا میبینید، یک تصویر با متن جایگزینی حاوی کلمه کلیدی و یکی بدون کلمه کلیدی قرار گرفت. همه تصاویر مورد نظرم برای صفحه را در ویندوز انتخاب میکنم، بعد از راست کلیک، گزینه rename را انتخاب کرده و سپس کلمه کلیدی صفحه به انگلیسی را درون یکی از آنها مینویسم. در بین بازدیدکنندگان یک سایت، همیشه درصدی از افراد قبلاً به صفحات سایت شما برخورد‌ه‌اند و با سایت شما آشنا هستند. شما می‌توانید از امکان cash استفاده کنید تا تصاویر داخل صفحات در دستگاه‌ کاربران ذخیره شوند تا زمانی که مجددا به سایت شما مراجعه می‌کنند صفحات با سرعت بیشتری برایشان بارگذاری شوند. CDNها گروهی از سرورها هستند که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع شده‌اند.

بهینه سازی تصاویر یک فاکتور ساده نیست و با پیشرفت الگوریتم های جستجوی صوتی گوگل رسانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این موارد گفته شده برای سئو تصاویر در بازدهی و بهبود سئو سایتتان به شدت می‌تواند تاثیر گذار باشد. در اینجا 11 نکته مهم در زمینه بهینه سازی تصویر را خواهیم گفت که بعد از انجام این موارد به طرز عجیبی باعث بهبود تجربه کاربری بهتر و افزایش بازدید وبسایت خود خواهید شد. بهینه سازی و سئو تصاویر وبسایت شما به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتور های رتبه بندی در گوگل است و تا حد امکان باید عکس‌های وبسایت خود را برای مشتریان و کاربران خود بهینه کنید. در ادامه به تمام نکاتی که برای سئو تصاویر لازم دارید در این آموزش به شما گفته خواهد شد. چون اندازه مناسب تصویر به معنای انتخاب ابعاد و حجم فایل بهینه است که هم کیفیت تصویر را حفظ کند و هم سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهد.

در جواب این سوال باید بگوییم که تایتل هیچ اهمیتی در سئو ندارد اما تگ Alt فوق العاده مهم است. به عبارت دیگر، این badges (نشان ها) برای اکثر قریب به اتفاق جستجوگران قابل مشاهده هستند زیرا این روزها مطابق با آمار، نسبت تعداد جستجوهای موبایلی به تعداد جستجوهای دسکتاپی ۶۰ به ۴۰ است. این کار به طور تصادفی اتفاق نمی افتد و نتیجه افزودن فراداده سوشال به کد منبع از یک صفحه وب است. در مورد فیس بوک و لینکدین، این فراداده ها Open Graph و در توییتر، Twitter Cards نامیده می شوند. بهترین راه برای افزودن ابرداده IPTC به تصاویر، استفاده از فتوشاپ است. اما بیایید به برخی نکات دیگری که می‌توانید برای اطمینان از آماده بودن تصاویرتان برای لنز گوگل استفاده کنید نگاهی بیندازیم.

با این وجود، این نوع از فرمت‌های تصاویر نیز در فضای وب کاربردهایی دارند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای تصاویر وکتور در فضای وب، استفاده برای طراحی‌های برندینگ مثل لوگوهاست؛ یا برای مثال تصاویر با پسوند SVG کاربردهای متعددی در طراحی UI صفحات وب دارند. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا توجهی به ماهیت محتوا نکرده و به دنبال یک فرمول تکرارپذیر برای همه سایت‌ها می‌گردند. مثلا به‌ازای هر 300 کلمه حتما یک تصویر داشته باشیم یا در هر مقاله حداقل 4 تصویر درج شود. درحالی‌که، موضوع و هدف مقاله باید در تعیین تعداد و نحوه نمایش عکس‌ها در نظر گرفته شود. استفاده از عکس جدید تأثیرات کاملاً مثبتی هم بر سئوی تصاویر و سایت می‌گذارد.

الگوریتم‌های گوگل به‌قدری باهوش شده‌اند که با دیدن نسخه‌های تکراری از یک تصویر، تنها یکی را در نتایج جستجو نشان می‌دهند. در اغلب موارد، این عکس ها هستند که دارای بیشتری حجم در صفحات سایت هستند. پس به منظور بهبود سئو عکس، ما باید برای هر عکس فرمت مناسبی انتخاب کنیم. فرمتی که حجم پایینی داشته باشد و همزمان کیفیت آن خیلی پایین نباشد. اما مسئله اینجاست که موتورهای جستجو به خوبی ما انسان‌ها نمی‌توانند محتوای عکس را متوجه شوند. سئو و بهینه سازی عکس، فرایندی بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید، دارد.

به هر ترتیب، استفاده از مدل یا شماره محصول در متن جایگزین عکس، به گوگل سیگنال می‌دهد که این تصویر یک محصول است. به‌این‌ترتیب، باید برای متن جایگزین تصویر، «کیک تولد دخترانه شکلاتی» بنویسیم. این مسئله چرا در سئو تصاویر مهم است؟ چون ارتباط مستقیمی‌ با عرض عکس‌ها و نحوه نمایش آن‌ها دارد. استفاده از عکس اورجینال در محتوا، تأثیر فوق‌العاده خوبی بر سئو تصاویر می‌گذارد. عکس های دیگر این میزان اثرگذاری را ندارند؛ حتی اگر عکس ها را به طرز فوق‌العاده‌ای بهینه سازی کرده باشیم. خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کرده‌اند.

اگر روی بلوک آبی، سبز و بنفش در کنار تصویر کلیک کنید اطلاعات دقیق‌تری از جمله FCP و زمان بارگذاری لازم برای آن تصویر دریافت خواهید کرد. اگر تصاویر شما بهینه شده نباشد، تأثیر قابل توجهی بر FCP خواهند داشت که منجر به UX منفی می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناسایی مسائل مربوط به اندازه تصاویر، استفاده از «Google PageSpeed Insights» است.برای شروع آن را در مرورگر خود باز کنید و URL خود را تایپ کنید. برای پیدا کردن لینک‌های شکسته تصاویر می‌توانید از این ابزار آنلاین استفاده کنید. اما توییتر (که اکنون به نام X شناخته می‌شود) از پروتکل Open Graph استفاده نمی‌کند و از نسخه مخصوص به خود به نام کارت توییتر استفاده می‌کند که در تصویر بالا نشان داده شده است.

همچنین، تعداد تصاویر باید متناسب با نیاز محتوا باشد؛ استفاده بیش از حد از تصاویر بدون ارتباط می‌تواند کاربران را گیج کند، در حالی که کمبود تصاویر نیز ممکن است از تأثیرگذاری محتوا بکاهد. انتخاب هوشمندانه تصاویر نه تنها به جذابیت بیشتر محتوا کمک می‌کند، بلکه به بهبود سئو و تجربه کلی کاربر نیز منجر می‌شود. همچنین ارتباط تصویر با کلمات و محتوای اطراف آن، سئوی تصویر را بهبود می‌بخشد و باعث افزایش رتبه آن در نتایج جستجوی تصاویر گوگل می‌شود. علاوه بر این موضوع، تعریف ویژگی ابعاد تصاویر یک مزیت بسیار مهم دیگر هم دارد و آن جلوگیری از افزایش شاخص هسته حیاتی وب «تغییر چیدمان تجمعی» (Cumulative Layout Shift | CLS) است. بهینه‌سازی این پارامتر سیگنال‌های تجربه کاربری صفحه را بهبود می‌دهد. بنابراین مطمئن شوید که ویژگی طول و عرض را برای تصاویر و ویدیوهای وب‌سایت تعریف می‌کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری