بلاگرها و نقش آنها در توسعه تجارت الکترونیک ایران2021-12-31

مقاله بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر کسب و کار در ایران

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید. اگر سوالات مشابه از شما زیاد پرسیده می شود، پاسخ به آن سوالات را در پاسخ های خودکار خود بگنجانید. حتی می توانید یک مرحله جلوتر روید و یک صفحه FAQ یا سوالات متداول ایجاد کنید و با جزئیات به تمام سوالات پاسخ دهید.

در واقع یکی از اقدامات اساسی که حکومت‌ها باید انجام دهند این است که تسهیلاتی برای شهروندان فراهم کنند تا ظرفیت‌های بالقوه به ظرفیت‌های بالفعل تبدیل شده و به ظرفیت تولیدی برسد. این روند باعث توسعه کشور می‌شود و به‌وجود آوردن این شرایط یکی از مولفه‌های مهم در توسعه عدالت اجتماعی دنیای امروز ماست. مطالب فوق نشان می‌دهد که کسب‌وکارها حتی با وجود فیلترینگ سعی می‌کنند که در فضای اینستاگرام بمانند و به فعالیت خود ادامه بدهند که از جمله دلایل آن می‌توان به شکل‌گیری برند کسب‌وکارها بر بستر اینستاگرام اشاره کرد. همچنین میزان فروش روزانه در شبکه‌های اجتماعی در فصل قبل از فیلترینگ بیش از 120میلیارد تومان بوده که پس از فیلترینگ تا 9 ماه به میزان 17میلیارد تومان رسیده بود. ایجاد یک پایگاه طرفداران وفادار، افزایش آگاهی از برند و درآمد همگی اهداف قابل دستیابی با استفاده از رسانه های اجتماعی هستند.

Contact Us
https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
Email: info@tikshahr.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

موفقیت چنین مدل‌هایی، نه‌تنها به پذیرش آنها از سوی کشورهای عضو اتحادیه بستگی دارد، بلکه نیازمند چارچوب‌های نظارتی شفاف، قوانین مالی پایدار و همکاری موثر بین بانک‌های مرکزی و نهادهای مالی منطقه‌ای است. توافق تجارت آزاد، همراه با توسعه زیرساخت‌های دیجیتال می‌تواند ایران را به یک قطب تجاری جدید در منطقه تبدیل کند؛ مکانی که در آن، تجارت الکترونیک فرامرزی، بدون موانع سنتی، به بخشی از جریان اصلی اقتصاد تبدیل شده است. توافق تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فراتر از یک کاهش تعرفه‌ای ساده می‌تواند زمینه‌ساز تحولی اساسی در تجارت منطقه‌ای باشد. در دنیایی که هزینه‌های تجارت دیگر صرفا به تعرفه‌های گمرکی محدود نمی‌شود، زیرساخت‌های دیجیتال، لجستیک هوشمند و سیستم‌های مالی نوین، سه عامل کلیدی در تعیین میزان بهره‌برداری از این توافق هستند. ممنوعیت واردات، رشد قاچاق، قطع سرمایه‌گذاری خارجی، مسدود شدن مسیرهای خروج استارتاپ‌ها به بورس و شرایط اقتصادی مهمترین دلایل عقب ماندگی ایران از جریان جهانی تجارت الکترونیک است.

  • در مدل واسطه گری، ابزار اینترنتی شامل وب سایت یا نرم افزار موبایل به عنوان یک واسطه عمل می کند و مشتری و فروشنده را به یکدیگر متصل می نماید.
  • اینها قدرت بازار آفلاین را به تجارت الکترونیک گسترده تر کرده ضمن اینکه بازار رسمی تجارت الکترونیک ایران شفاف است و قاچاق نمی‌فروشد.
  • {
  • بزرگترین برنده‌ی این شرایط اول مصرف‌کنندگان و بعد عرضه‌کنندگان هستند، چراکه حضور برندهای جهانی و در کنار آن سرمایه‌گذاری خارجی و وجود یک بازار رقابتی برای ما موقعیت و شرایط بهتری را فراهم خواهد کرد.
  • |}{
  • این وضعیت، نه‌تنها رقابت عادلانه را تضعیف می‌کند، بلکه باعث محدود شدن فرصت‌های تجاری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در کشورهایی با زیرساخت‌های ضعیف‌تر می‌شود.
  • |}
  • در نهایت پیدایش « واسطه‌های الکترونیکی» به جای « واسطه‌های فیزیکی» نمایانگر حضور واسطه‌ها در دنیای شبکه‌ها در قالب جدید است.
  • {
  • همچنین، سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه‌های دیجیتال و فین‌تک، می‌تواند به‌عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران محسوب شود.
  • |}

اگر ما در ابعاد ترکیه بودیم که اقتصاد آن پنج برابر ایران است آن موقع خلق ارزش صورت گرفته در اقتصاد به طور ملموس مشاهده می‌شد. تحلیل عملکرد و تعامل مستمر با کاربران، امکان پیاده‌سازی بهترین استراتژی‌ها را فراهم می‌کند. رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند با ارتباطات نوین، جایگاه بهتری در بازار پیدا کنند و از بازخورد آنی کاربران برای بهبود راهبردهای خود استفاده کنند. این بستر پویا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به اهداف بلندمدت خود نزدیک‌تر شوند و رشد پایداری را تجربه کنند.

هر کسب‌وکاری وظیفه دارد از تمام این روایت‌های تلخ درس بگیرد تا بتواند اشتباهات را کاهش دهد. دیجی‌کالا مجموعه‌ای از چرخ‌دنده‌های ریز و درشت است که در کنار هم تلاش می‌کنند، برای مشتریان، چه از محله‌های تهران باشند چه از بندر درگهان قشم و بریس چابهار، چه از یامچی و زنوز در آذربایجان باشند چه در نهبندان خراسان جنوبی، یک تجربه مشترک را بسازند. ادعای بزرگی است اگر بخواهیم این تلاش را به برقراری عدالت جغرافیایی در ایران تعبیر کنیم اما در حد توان می‌خواهیم تبعیض چندهزار کیلومتری بین یک روستای مرزی در ایران و یک محله در مرکز تهران را کاهش دهیم. این ماموریت تک تک افرادی است که سال گذشته کنار هم بودند تا دیجی‌کالا را بسازند.

اینها قدرت بازار آفلاین را به تجارت الکترونیک گسترده تر کرده ضمن اینکه بازار رسمی تجارت الکترونیک ایران شفاف است و قاچاق نمی‌فروشد. بلاگر، عبارت است از یک شخص یا فردی که محتواهای چند رسانه‌ای مانند مطالب نوشتاری، تصاویر، و ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ‌ها به اشتراک می‌گذارد تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. بلاگران در ایران نه تنها در اینستاگرام، بلکه در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز مانند روبیکا، سروش و بله، فعالیت می‌کنند. ۶۷ درصد از کسب و کارهای مجازی روش پرداخت اینترنتی را برای کسب مبلغ از مشتریان خود انتخاب می‌کنند و ۳ درصد نیز با روش پرداخت در محل، به کار خود ادامه می‌دهند. ۱- ما اعتقاد داریم برای توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه کشور انتخابی جز حضور پررنگ فروشنده‌های کوچک و بزرگ در بازارگاه‌ها نداریم.

من به طور کامل با معایب و محاسن تجارت الکترونیک به طور کامل از طریق سایت شما آشنا شدم. در کشور اگر زیر ساختها مهیا شود تجارت الکترونیک می تواند پیشرفت گسترده داشته باشد. سلام وقتتون بخیر ضعف مهارتی و عدم استفاده درست تجاری دررکود تجارت الکترونیک بسیار مهم است. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و پینترست برای کشف محصول موثر هستند و مشتریان از این پلتفرم ها برای کشف محصولات جدید و الهام بخشی استفاده می کنند.

سایر فروشگاه‌های اینترنتی ثبت ‌شده با نماد اعتماد الکترونیکی هم 1/5 درصد دیگر از این سهم را در اختیار دارند. 3 درصد از سهم خرده‌فروشی آنلاین هم به تجارت الکترونیکی اجتماعی یا همان فروش در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. در نهایت، با توجه به حمایت‌های دولتی، افزایش آگاهی عمومی و سرمایه‌گذاری در این حوزه، به‌نظر می‌رسد که آینده اقتصاد دیجیتال ایران بسیار روشن و پر از امکانات است. این تحولات، نه تنها به بهبود خدمات مالی و تجاری کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک عامل محرک در جهت نوآوری و کارآفرینی برای نسل‌های آینده خواهد بود.

علاوه بر این، کشورهای عضو باید به یک چارچوب استاندارد مشترک در زمینه فناوری‌های مالی، امنیت سایبری و مدیریت داده متعهد شوند؛ چراکه بدون این هماهنگی، یکپارچگی واقعی هرگز محقق نخواهد شد. در نهایت، اگر ایران و شرکای تجاری آن نتوانند یک سازوکار مالی قابل‌اتکا و یکپارچه برای انتقال پول و تسویه حساب‌های بین‌المللی ایجاد کنند، حتی قوی‌ترین مدل‌های تجارت دیجیتال نیز در عمل با بن‌بست مواجه خواهند شد. تنها از طریق طراحی یک سیستم پرداخت امن، پایدار و مورد پذیرش چندجانبه است که می‌توان از پتانسیل تجارت دیجیتال برای کاهش هزینه‌ها، جذب سرمایه و افزایش تعاملات اقتصادی بهره‌برداری کرد.

لیلا رجبی در سال ۲۰۰۹ در بازی‌های آسیایی داخل سالن آسیا مدال طلا را برای کشور ایران کسب کرد. او در اوایل جوانی به شهر واشنگتن در آمریکا رفت تا در آنجا طراحی دکوراسیون داخلی بخواند. به‌گفته خود او، پس از زندگی در ۴ قاره و ۶ کشور و بیش از ۱۰ شهر مانند واشنگتن، لندن، سیدنی و آمستردام، در حال حاضر در اروپا اقامت دارد.

{
    {
  • رسانه اجتماعی خدمات مشتری را متحول کرده است، زیرا به مشتریان یک خط ارتباطی مستقیم با برند می دهد و همچنین بستری که در آن شکایات خود به صورت عمومی مطرح کنند زیرا می دانند که سریع تر نتیجه خواهد داد.
  • |}
  • علاوه بر این، برندها می‌توانند با انتشار محتوای آموزشی و راهنماهای کاربردی، کاربران را به یادگیری بیشتر تشویق کرده و ارزش بیشتری برای آن‌ها ایجاد نمایند.
  • او که از دانشگاه علامه امینی تهران مدرک گرافیک گرفته، در حال حاضر در دبی زندگی می‌کند.
  • توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور دیگر یک انتخاب نیست بلکه ضرورت گریزناپذیر زندگی مردم ماست.
  • {
  • مدیرعامل سرآوا گفت دلیل اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران اتفاق نمی‌افتد این است که سرمایه‌گذار قبلی نتوانسته موفق شود.
  • |}{
  • در این قلمرو نیز مانند دیگر حوزه‌های اقتصادی، محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های خارجی، مداخلات غیرسازنده دولت، مقررات دست و پا گیر، ناهماهنگی نظام بانکی و ضعف در زیرساخت های ارتباطات ریلی، دریایی، هوایی و جاده‌ای، مانعی برای توسعه نوآوری‌های کسب و کار است.
  • |}
|}

استفاده از روش سرمایه‏گذاری‏های شرکتی نظیر شتاب دهنده‏ها، جمع‏سپاری مالی و سرمایه‏گذاری دولتی به‏ترتیب با سهم 3، 2 و 1 درصدی سایر روش‏های جذب سرمایه هستند. دپارتمان توسعه‌ی کسب‌وکار یک واحد تقریباً سه ساله در دیجی‌کالا است که وظایف محوری‌اش چهار بخش را شامل می‌شود. واحد توسعه‌ی کسب‌وکار دیجی‌‌کالا وظیفه دارد تا کلان‌روندهایی را که در دنیا و ایران بر این حوزه اثر گذارند شناسایی و پایش کند و متناسب با این تحولات راهبرد و راهکارهای جدیدی را به سازمان پیشنهاد بدهد. وظیفه‌ی دوم ما طراحی و پیاده‌سازی ایده‌های جدید کسب‌وکار است؛ ما در دیجی‌کالا برای این‌که بتوانیم اکوسیستم کسب‌وکاری را که ساختیم تکمیل کنیم، نیاز داریم مدل‌های کسب‌وکار جدیدی را اضافه کنیم. این مدل‌ها ممکن است متأثر از تحولات فضای کلان در کشور باشد، یا حاصل وضعیت رقابتی‌ای که در آن قرار داریم.

اگر دولت‌ها در زمینه تسهیل فعالیت این سکوها تلاش کنند، کمک بزرگی به کشور در همه زمینه‌ها از جمله گسترش عدالت اجتماعی کرده‌اند. رفع موانع فعالیت این کسب‌وکارها و همچنین عدم ایجاد دست‌انداز و پاپوش برای این سکوها باید جزو رئوس یک دولت عدالت‌محور باشد. دولت باید اقتصاد را از دست نور چشمی‌ها گرفته و آن را تبدیل به اقتصاد مردمی کند. آمار و ارقام این فصل نشان می‌دهد با وجود مشکلاتی چون اختلال‌ در زنجیره تامین کالا و قوانین و مقررات بازدارنده‌ای مانند ممنوعیت واردات بعضی کالاها، کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ در سال گذشته، فروشگاه‌های اینترنتی همچنان مورد توجه خریداران و فروشندگان هستند.

با دیدن اینکه مردم چگونه انتظار دارند رسانه های اجتماعی برندها به عنوان پلتفرمی برای خدمات مشتری عمل کنند، باید مطمئن شوید که تجربه مثبتی برای آنها فراهم می کنید. اطمینان حاصل کنید که به سوالات آنها به موقع پاسخ دهید، که می تواند با استفاده از ابزارهای اتوماسیون انجام شود. رسانه اجتماعی خدمات مشتری را متحول کرده است، زیرا به مشتریان یک خط ارتباطی مستقیم با برند می دهد و همچنین بستری که در آن شکایات خود به صورت عمومی مطرح کنند زیرا می دانند که سریع تر نتیجه خواهد داد. علاوه بر این، با این نوع تبلیغات، شما نمی توانید انتخاب کنید که چه کسی تبلیغات را می بیند، بنابراین هیچ راهی برای به صفر رساندن مشتریان احتمالی وجود ندارد. رسانه های اجتماعی به برندها کمک می کنند تا داستان های خود را بازگو کنند و سطح جدیدی از داستان سرایی را ارائه دهند.

آن‌ها ممکن است درباره تکنیک‌ها، تمرینات، تاکتیک‌ها و حتی تجربیات شخصی در زمینه ورزشی نوشته و ویدیوهایی تولید کنند. بلاگران ورزشی می‌توانند به مخاطبان خود انگیزه دهنده باشند و آن‌ها را به فعالیت و ورزش تشویق کنند. که تلاش می‌کنند اطلاعات و تجربیات خود را به بهترین شکل ممکن به دیگران منتقل کنند. در دنیای بلاگری در ایران، تنوع بسیار زیادی در انواع و اشکال بلاگران وجود دارد.

این روند ممکن است خسته کننده به نظر آید، اما تحقیقات نشان می دهند که وقتی شرکت ها در رسانه های اجتماعی با مخاطب خود تعامل برقرار کرده و به آن ها پاسخ می دهند، به این معنی است که مشتریان ۲۰ تا ۴۰ درصد بیشتر برای شرکت هزینه می کنند. اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی مشتری شما به رسانه های اجتماعی شما دسترسی دارد تا بتواند پاسخ های واقعی را به مخاطبان شما ارائه دهد، به جای اینکه تیم رسانه اجتماعی شما آنها را به شماره تلفن یا آدرس ایمیل ارجاع دهد. با استفاده از تجزیه و تحلیل تمایل، شما می توانید نگرش نسبت به برند خود در رسانه های اجتماعی را بررسی کنید. با جمع آوری منشن های آنلاین کسب و کار خود و بررسی دلایل افت احساسات، می توانید خیلی سریع به هرگونه بحرانی پاسخ دهید. با فاصله گرفتن از تبلیغات همسان، رسانه اجتماعی دارای فروشگاه های یکپارچه ای است که شما می توانید محصولات خود را مستقیما به فروش برسانید.

با فروشگاه اینستاگرام، شما می توانید محصولات خود را برای فروش فهرست کنید، آن ها را مستقیما به فروش برسانید و ارسال ها را مدیریت کنید. با دیدن این که چگونه آگاهی از برند شامل یک فرآیند طولانی و مستمر است، رسانه اجتماعی یک پلتفرم عالی برای ایجاد آگاهی در میان مخاطبان می باشد. در مورد محصولات و خدمات خود در کانال های مختلف پست منتشر کنید و به طیف وسیع تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

این گونه بلاگران ممکن است به تحقیقات و پژوهش‌های جدید همکاری کنند و برای افزایش دانش و آگاهی مخاطبان خود تلاش کنند. او این روزها حرفه‌ای ورزش سه‌گانه انجام می‌دهد، خاطرات سفرهایش را می‌نویسد و از راه تبلیغات کسب درآمد می‌کند. این فعالیت ها و معاملات توسط کارآفرین در قالب تجارت الکترونیک انجام شود تا ضمن ایجاد زمینه های اشتغال آفرینی و تولید ، کسب وکارهای کوچک اینترنتی نیز به وجود آید.

رتبه 79 کشور در شاخص آمادگی شبکه برنامه ‏ریزی برای رشد و توسعه تجارت الکترونیکی نیاز به آن دارد که اولا وضعیت شبکه ارتباطی و فناوری اطلاعاتی پاسخگوی نیاز فعلی باشد و دوم آنکه برنامه‏ ریزی و پیش‏بینی درستی از نیاز به سرمایه ‏گذاری در این بخش انجام گیرد. یکی از این شاخص‏ ها شاخص آمادگی شبکه است که به سنجش ظرفیت کشورها در به‏ کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات به‏ منظور افزایش رقابت و رفاه مردم می‏پردازد. براساس آخرین گزارش جهانی که در سال 2021 ارائه شده، ایران با کسب امتیاز 46.29 (از 100) و بدون تغییر نسبت به رتبه سال قبل، همچنان رتبه 79 را در بین 134 کشور جهان داشته است. کشور هلند با کسب امتیاز 82.06 جایگاه نخست را در این شاخص از آن خود کرده و سنگاپور نیز با امتیاز 80.01 رتبه نخست را در بین کشورهای آسیا و اقیانوسیه دارد. همچنین در میان کشورهای عربی امارات متحده با کسب امتیاز 63.92 مقام نخست را میان کشورهای عربی کسب نموده است.

نقشه‌ی راه در دیجی‌کالا هیچ‌وقت ثابت نبوده و به فراخور متغیرهایی که سازمان‌ ما در طول چرخه‌ی عمر خود داشته، تغییر کرده است. از سال 1393 دیجی‌کالا از پلتفرم فروش کالای دیجیتال به پلتفرم دیجیتالِ فروش کالا تبدیل شد؛ یعنی هر چیزی که قابلیت فروش به صورت آنلاین را داشت می‌توانست در دیجی‌کالا عرضه شود. ما تا سال 1395 یک خرده‌فروش آنلاین بودیم اما در این سال با ایجاد یک سنگ‌بنای تازه تبدیل به بازارگاه (مارکت‌پِلِیس) شدیم.

{
    {
  • همچنین درخصوص دریافت وجه از مشتری نیز 67 درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت وجه از مشتریان استفاده می‏کنند.
  • |}{
  • اما ما با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستیم که اگر امروز و فردا به فکرشان نباشیم مسئله‌ساز خواهد بود.
  • |}
  • در یک سناریوی نامتعادل، برخی کشورها که از فناوری‌های پیشرفته‌تر و شبکه‌های مالی کارآمدتری برخوردارند، در موقعیتی خواهند بود که سلطه اقتصادی پیدا کنند؛ درحالی‌که سایر کشورها، صرفا مصرف‌کننده این سیستم‌ها باقی خواهند ماند.
  • رسانه تریبون اقتصاد همچنان به‌عنوان یک منبع معتبر در این زمینه، به ارائه اطلاعات و تحلیل‌های لازم ادامه خواهد داد.
  • به عبارت دیگر وقتی سراغ کشورهایی با چشم‌انداز تقویت قدرت ملی و دارای برنامه‌های توسعه برویم، متوجه عمق بیشتر عقب‌ماندگی خود در اقتصاد دیجیتال می‌شویم.
  • {
  • تجارت الکترونیک در ایران مزایای بسیار زیادی دارد و موانع موجود در آن احتیاج به برنامه ریزی صحیح دارد.
  • |}
|}

رسانه تریبون اقتصاد همچنان به‌عنوان یک منبع معتبر در این زمینه، به ارائه اطلاعات و تحلیل‌های لازم ادامه خواهد داد. از سویی مزیت این ‌کار برای مشتری این است که نیازی نیست وقت بگذارد و به بازار برود تا کالای خود را از واسطه ها خریداری نماید زیرا با روش فروش الکترونیکی در سایت های اینترنتی به سادگی به هدف خود نائل می‌شود. وجود چنین مدلی باعث می شود که حس اعتماد بیشتری در خریدار ایجاد شود و به همین دلیل این مدل در ایران و بسیاری از کشورها با استقبال خوبی مواجه شده است. البته هنوز برخی از افراد به تبلیغات و فروش های اینترنتی توجه نداشته و به خرید حضوری علاقه دارند.

نوآوری‌های کلیدی در استارتاپ‌های ایرانی

سرنا امینی برخلاف برخی از بلاگر های ایرانی طنز، به حاشیه‌سازی علاقه‌ای ندارد. او در رشته عکاسی دیجیتال تحصیل کرده و این روزها به بازیگری در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی هم علاقه نشان داده است. ویدئوهای طنز سرنا در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و یوتیوب جزو پرمخاطب‌ترین ویدئوهای طنز ایرانی محسوب می‌شوند. اگر در گوگل یا اینستاگرام نام غذاهای ایرانی را جست‌وجو کنید، حتما نام بلاگ «از مامانم یاد گرفتم» را هم در فهرست جست‌وجوی خود می‌بینید. او در انگلستان در رشته مهمان‌داری تحصیل کرده است و آشپزی را بخش مهمی از زندگی خود می‌داند.

{
  • با دیدن این که چگونه آگاهی از برند شامل یک فرآیند طولانی و مستمر است، رسانه اجتماعی یک پلتفرم عالی برای ایجاد آگاهی در میان مخاطبان می باشد.
  • در چنین شرایطی، استارت‌آپ‌های محلی می‌توانند از همکاری و سرمایه‌گذاری این شرکت‌های بین‌المللی بهره‌مند شوند و شبکه‌ای از نوآوری و رشد مشترک در سراسر منطقه شکل بگیرد.
  • همچنین، تدوین چارچوب‌های نظارتی هماهنگ برای خدمات مالی، پرداخت‌های بین‌المللی و حفاظت از داده‌ها می‌تواند به کاهش موانع قانونی و افزایش امنیت در تبادلات دیجیتال کمک کند.
  • {
  • آن‌ها معمولاً اثرات هنری خود را به نمایش می‌گذارند و در مورد آثار هنری و فرهنگی مختلف نقدها و تحلیل‌ها ارائه می‌دهند.
  • |}{
  • اما این ظرفیت‌ها تنها زمانی بالفعل می‌شوند که همگرایی اقتصادی با همگرایی دیجیتال همراه باشد؛ موضوعی که می‌تواند ایران و اوراسیا را به یک اکوسیستم تجارت الکترونیک یکپارچه بدل کند.
  • |}{
  • این اشخاص توانایی ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان خود و به اشتراک گذاری دیدگاه‌های ارزشمند در مواجهه با چالش‌های زندگی روزمره را دارند.
  • |}
|}

چرا سوق و ترندیول از دیجی‌کالا جلو زدند؟

علاوه بر این، رسانه‌های اجتماعی ابزارهای متنوعی نظیر پخش زنده و پست‌های داستانی ارائه می‌دهند که کسب‌وکارها می‌توانند با خلاقیت از آن‌ها استفاده کنند. این امکانات باعث می‌شود برندها حضور پررنگ‌تری در فضای دیجیتال داشته باشند و تجربه بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنند. فین‌تک به‌عنوان یک بخش کلیدی از اقتصاد دیجیتال ایران، تأثیرات شگرفی بر روی نظام مالی و اقتصادی کشور داشته است. با معرفی خدمات نوین مالی، فین‌تک‌ها توانسته‌اند دسترسی به خدمات مالی را برای اقشار مختلف جامعه تسهیل کنند. رسانه تریبون اقتصاد با ارائه تحلیل‌های جامع در این زمینه، به‌خوبی توانسته است ابعاد مختلف این تأثیرات را بررسی کند. رشد استارتاپ‌های فناوری‌محور در ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین روندهای اقتصادی، به سرعت در حال گسترش است.

{

تجارت الکترونیک در ایران و موانع رشد و توسعه آن

|}
  • امروزه آگاهی از برند به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما برند شما را شناسایی می کنند.
  • {
  • راهی که دیجی‌کالا آغاز کرده یک مسئولیت اجتماعی مهم است و به توسعه اقتصاد دیجیتال، توسعه عدالت اجتماعی و توسعه اشتغال خواهد رسید.
  • |}{
  • به واسطه‌ی دیجی‌کالا یک خریدار در هر نقطه از ایران به بازار یکسانی دسترسی دارد که می‌تواند تجربه‌ی خرید عادلانه و آگاهانه‌ای را رقم بزند.
  • |}
  • مشخصه بارز اقتصاد پلتفرمی ادغام اینترنت با تولید، کشاورزی، تجارت و خدمات در ابعاد مختلف است.
  • {
  • در گفت‌وگویی با علیرضا کامرانیان‌فر مدیر دپارتمان توسعه‌ی کسب‌وکار دیجی‌‌کالا به بررسی ابعاد و نقشه‌ی راه بخش تجارت الکترونیک ایران با تمرکز بر نمونه‌ی دیجی‌کالا پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.
  • |}
  • با وجود چالش‌های موجود، تجارت الکترونیک در ایران به سرعت در حال رشد است و پتانسیل بالایی برای توسعه کسب و کار و اشتغال آفرینی دارد.

این دونده قطعا در یک زمین مناسب، توانی بالاتر از حد معمول خواهد داشت اما تا رسیدن به آن شرایط مطلوب اتفاق دیگری که می‌تواند و باید بیفتد، ورود و تاثیر این دست شرکت‌ها به عرصه حکمرانی اقتصادی و اصلاح آن است. دیجی‌کالا و شرکت‌های دیگری از این دست هم اکنون در مرحله تثبیت و رشد قرار گرفته و در پشت سر خود نیز سابقه بیش از یک دهه تولید و تربیت نیروی انسانی و ایجاد نظام اداری و بروکراتیک لازم برای کسب‌وکارهای دیجیتال را دارند. همانطور که اشاره شد این مجموعه‌ها تا اینجا در یک زمین پر از گل‌ولای پیش آمده‌اند و بعید به نظر می‌رسد که این مسیر به سرعت اصلاح شود.

  • از طرفی، تبدیل شدن به یک بلاگر نیازمند تعهد و پیگیری است و در این مسیر، مهارت‌های مختلفی از جمله نوشتاری، عکاسی، ویرایش تصاویر و مدیریت شبکه‌های اجتماعی به کار گرفته می‌شود.
  • {
  • ترکیب بازار ۸۰میلیونی ایران با جمعیت ۱۸۰میلیونی اتحادیه اقتصادی اوراسیا فرصتی بی‌سابقه برای رشد صنایع فناورانه و اشتغال‌زایی فراهم می‌کند.
  • |}
  • تعامل فعال با کاربران از طریق پاسخ‌دهی به نظرات و پیام‌ها به ایجاد اعتماد به برند کمک می‌کند.
  • {
  • بلاگرهای موضوعی با تبدیل شدن به منابع معتبر در زمینه‌های خاص به افزایش دانش مخاطبان خود کمک می‌کنند.
  • |}{
  • زیرا گوگل به تعامل آنلاین شما و نظرات و منشن های مشتریان در مورد کسب و کار شما توجه می کند.
  • |}
  • با دیدن اینکه مردم چگونه انتظار دارند رسانه های اجتماعی برندها به عنوان پلتفرمی برای خدمات مشتری عمل کنند، باید مطمئن شوید که تجربه مثبتی برای آنها فراهم می کنید.

در چنین شرایطی، به‌جای شکل‌گیری یک اکوسیستم دیجیتال یکپارچه، شاهد قطب‌بندی اقتصادی و تسلط معدودی از بازیگران خواهیم بود که به‌دلیل موقعیت فنی برترشان، بر کل جریان تجارت منطقه‌ای مسلط می‌شوند. تفاوت در پوشش اینترنت، ظرفیت پردازش دیتاسنترها، امنیت و کارآمدی درگاه‌های پرداخت و توسعه شبکه‌های توزیع هوشمند، همگی موانعی هستند که روند همگرایی دیجیتال را تهدید می‌کنند. این ناهماهنگی، نه‌تنها اجرای توافقات دیجیتالی را دشوار می‌کند، بلکه ریسک ایجاد شکاف‌های ساختاری و تجاری را نیز افزایش می‌دهد. در دنیای امروز، تجارت دیگر صرفا به دارایی‌های فیزیکی، زنجیره‌های تامین سنتی یا ظرفیت تولید محدود نمی‌شود، بلکه توانایی اتصال و ایجاد همگرایی میان پلتفرم‌های دیجیتال نیز یکی از عوامل تعیین‌کننده اصلی رشد و رقابت‌پذیری اقتصادی است. از این‌رو، ادغام مارکت‌پِلیس‌ها میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا نه‌تنها به کاهش هزینه‌های تجارت منجر می‌شود، بلکه می‌تواند به موتور محرک نوآوری، افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در منطقه تبدیل شود.

کسب‌وکارها می‌توانند با بهره‌گیری از این پلتفرم‌ها، آگاهی از برند، تعامل با مشتریان و فروش خود را افزایش دهند. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات هدفمند و تولید محتوای جذاب به برندها کمک می‌کند تا به صورت مؤثرتری به مخاطبان دسترسی پیدا کنند و فرصت‌های بازار را بهتر بهره‌برداری کنند. مطابق گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران در سال 1401 در میان شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلف، اینستاگرام با آمار 55درصدی بیشترین سهم استفاده در میان واحدهای تجارت الکترونیکی را داشته است. این آمار در سال 1400 حدود 80درصد بوده که به احتمال زیاد این کاهش استفاده به‌ دلیل اعمال فیلترینگ بر روی این شبکه اجتماعی بوده است. در این مدل همگرایی دیجیتال، یک تولیدکننده کوچک ایرانی می‌تواند محصولات خود را بدون نگرانی از موانع ارزی و لجستیکی، مستقیما به دست مصرف‌کننده‌ای در هزاران کیلومتر آن‌سوتر برساند. در سوی دیگر، یک مشتری در اوراسیا، با اعتماد به شفافیت پرداخت و امنیت تحویل، به گستره‌ای فراتر از بازارهای داخلی خود دسترسی خواهد داشت.

امکان ندارد که نام غذایی ایرانی را به‌زبان انگلیسی در اینترنت جست وجو کنید و با نام بلاگ «زردچوبه و زعفران» و تصاویر رنگارنگ از غذاهای ایرانی روبه‌رو نشوید. آزیتا نویسنده این بلاگ در نیویورک زندگی می‌کند و به‌گفته خودش، فقط برای بازدیدی کوتاه به این شهر رفت تا در کلاس‌های ای‌اس‌ال (ESL) شرکت کند، اما برای همیشه در آنجا ماندگار شد. باتشکر از توضیحات مفیدتون در باره ی مزایا و معایب تجارت الکترونیک اطلاعات خوبی کسب کردم.

بررسی دقیق روندها، نوآوری‌ها و چالش‌های موجود در این فضا، نشان از آن دارد که اقتصاد دیجیتال ایران با پتانسیل‌های بالایی مواجه است که می‌تواند به رشد و توسعه پایدار منجر شود. در مجموع، تحول اقتصاد دیجیتال در ایران، به‌ویژه با ظهور فین‌تک و استارتاپ‌های فناوری‌محور، به‌عنوان یک پدیده مثبت و رو به رشد شناخته می‌شود. با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال ایران و همچنین چالش‌های موجود، به‌نظر می‌رسد که آینده‌ای پر از پتانسیل برای این حوزه انتظار می‌رود.

بلاگر https://blog.tikshahr.ir/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%88%d9%81-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%af%d8%b1-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%86/
بهترین بلاگرهای هز شهر